Tuesday, July 15, 2014

Amani dan Influenza A

post ni dah lama saya buat di fb. Tak berkesempatan nak masuk dlm blog. kisah ni berlaku september tahun lepas 2013. jom baca pengalaman saya dengan nutrifeon...


my cute little princess Amani....:-) 


Alhamdulillah, syukur yang tak terhingga. Setelah 3 hari di hospital, Amani dibenarkan pulang. Saya sekadar berkongsi pengalaman sendiri. Bila anak sakit, kita lah yg akan melalui perit dan kesedihan melihat anak sakit. Tapi ape usaha yang kita buat selain hantar ke hospital. Ingin sy kongsikan kronologi kisah Amani.

Sejak jumaat lepas, sebelum tido malam, saya dapati badannya suam2 sikit. Saya bagi dia ubat demam. Hari sabtu demam dia on off.saya beri dia ubat demam dan 2 jam selepas itu saya beri nutriferon Shaklee. Petang dia mula buang air besar kerap. Ahad pun begitu. Saya pikir dia ada salah makan. Petang tu saya beri dia nutirferon. Ahad mlm badannya sangat panas. Sy berikan ubat demam. Hari isnin saya bawa Amani ke klinik dan doc beri ubt demam, selsema dan ubt utk cirit birit. Saya follow arahan doc dan beri ubat ikut jadual….and still beri dia nutriferon . selasa …..masih tiada perubahan. Hmmmmm, walaupun dia demam dan cirit birit, dia masih bermain seperti biasa dan makan seperti biasa. Hari rabu, saya dan suami bawa Amani terus ke hospital. Selepas ujian darah, doc sahkan Amani dijangkiti Influenza A. Terduduk saya bila doc beritahu. Doc kate Amani mesti dimasukkan ke Wad dan dikuarantin sekurang2nya 7 hari. Hah!!!!. Terkejut tetapi dalam masa yang sama saya sedar saya tiada pilihan. Petang tu bermulalah hidup di hospital. Semasa nurse datang bagi antivirus influenza A, dia bgtau, antivirus ni akan buat Amani sakit dan lenguh2 anggota badan. Sedihnya saya bila dengar. Tak sanggup nak tengok Amani macam tu. Selepas minum antivirus tu, memang Nampak Amani macam letih. Sebelum tido, saya berikan Amani Nutriferon. Alhamdulillah, malam pertama Amani tido dengan lena, walaupun nurse datang tiap 4 jam untuk cek suhu badan dia.

Hari ke2 di hospital, Amani bermain nyorok2 dengan saya. Ketika Dr. Cheah datang untuk buat pemeriksaan, dia berlari2 ke arah saya. Terkejut Dr Cheah. Katanya selalunya kanak2 yg kena influenza sangat pasif, terbaring, lesu dan tidak aktif. Sangat berbeza dengan Amani. Dia recover dengan cepat. Sistem imun dia kuat. Syukur sangat dengan penjelasan doctor. And hari kedua sebelum tido, saya masih berikan Amani nutriferon. Ops lupa nak cite, petang tu, katil sebelah dah masuk new patient. Sama kes. Influenza juga. Dari mula dia masuk asyik menangis je. Beberapa jam selepas tu, dia tukar bilik single kat sebelah. Hingga malam, saya masih mendengar anak itu merengek je. Saya tahu dia sakit dan lenguh2 badan. Kesan ubat tu

Alhamdulillah, Hari Sabtu pagi, Doctor benarkan Amani pulang. Amani pulih dengan sangat cepat. Saya tau rahsianya. Nutriferon bantu system imun badan Amani recover dengan cepat. Amani yang sepatutnya ditahan hingga 7 hari. Pulang ke rumah pada hari ketiga. Penyakit dan sakit Allah yang turunkan, namun kita sebagai hambanya, perlu berusaha untuk mencari penyembuhnya. Semuanya ditangan Allah.

Kenapa saya pilih nutriferon Shaklee ?. kerana saya tak nak bergantung sepenuhnya pada ubat yang lebih bersifat drug. Saya juga x nak guna antibiotic sintetik. NUTRIFERON  terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan yang mengukuhkan sistem imun. NutriFeron menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri. Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain. Nutriferon terbukti mengukuhkan system imun badan dalam masa 3 hari. Ia juga sesuai untuk semua peringkat umur. Ia SELAMAT DAN SEMULAJADI. saya telah melihat sendiri keajaiban Nutriferon.....anda bila lagi...



dapatkan konsultasi percuma.........
 ~ SHARA~
 013-7141954 


No comments:

Post a Comment