Tuesday, November 1, 2011

Bila Suami Selalu Kepenatan



credit : laila
Saya mendapat email dari seorang sahabat menyatakan tentang ‘concern’ beliau terhadap suaminya yang sentiasa kepenatan, terutama apabila pulang dari kerja. Being a wife myself, memang kita akan selalu concern tentang keadaan suami, kalau boleh kita nak dia sentiasa bertenaga dan power :)
Penat dan lesu, itu dah menjadi sebahagian dari kehidupan kita sekarang ni. Kemungkinan disebabkan oleh..
  • Pengambilan makanan yang tidak seimbang
  • Selalu mengambil makanan rapu dan fastfood
  • Tidak mengamalkan senaman
  • Kerja yang stress
  • Tidak cukup rehat dan tidur
Keadaan lesu ini jika dibiarkan ia boleh memberi kesan kepada kehidupan seharian, produktiviti kerja dan hubungan kekeluargaan. Kerana mereka yang mengalami kelesuan melampau ini biasanya:
  • Senang dilanda murung
  • Sentiasa gelisah
  • Cepat marah
  • Kurang sabar
  • Kurang dapat memberi tumpuan
  • Mengantuk semasa memandu (ini bahaya!)
Jadi bagi isteri2 yang mana suaminya mengalami masalah kelesuan, pertama sekali ialah memastikan suami mendapat nutrisi harian yang cukup, bekalkan suami anda dengan set A (optimum set) yang terdiri dari Vita-Lea, B-Complex dan Vita-C yang mampu menjaga tubuh badan suami dan memberi ketenangan kepadanya.
mei 041
Set A (Optimum Set)

Sekiranya suami anda mengalami masalah kelesuan yang agak kronik dan memerlukan peningkatan tenaga segera, anda boleh mencuba set di bawah program energy booster:
SHAKLEE JUN 003SHAKLEE JUN 011SHAKLEE JUN 009

L-R : Omega Guard, Cinch Energy Tea Mix dan CorEnergy.
Saya sendiri mengambil Omega Guard setiap hari, kerana ia bukan saja membantu meningkatkan daya tumpuan tapi jugamengandungi DHA dan EPA yang diperlukan untuk perkembangan minda yang sihat.
Sebagai penggemar teh, saya mengambil cinch tea mix sebagai mengurangkan dos teh harian saya. Saya ni tak boleh ‘hidup’ tanpa minum teh. Dengan cinch energy tea mix, ia bukan saja mengandungi campuran teh sejati, tapi juga tanpa bahan2 pengawet dan pewarna tiruan.
CorEnergy pula mengandungi ginseng yang dah lama terkenal terutama dalam masyarakat Cina Purba sebagai makanan yang meninggikan daya ketahanan mental dan fizikal. Ia juga mengandungi cordyceps yang dikatakan tonik istimewa untuk daya ketahanan badan. Ia juga mengandungi teh hijau yang amat baik untuk kekuatan fungsi otak.
Tapi secara peribadi saya sarankan jika suami anda tidak pernah mengambil sebarang vitamin atau supplement sebelum ni (susah sebenarnya nak jumpa orang lelaki yang makan supplement kalau bukan sebab isterinya), anda boleh ambil Set A dahulu kerana kemungkinan kelesuan yang dialami adalah masalah asas tubuh badannya, contohnya terlalu banyak radikal bebas dalam tubuhnya, hormon yang tidak stabil, banyak sel yang rosak dan sebagainya.
ANDA BERMINAT?. SILA HUBUNGI SAYA UNTUK MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE YANG ANDA INGINI DENGAN HARGA ISTIMEWA......013-7141954 (Shara)

No comments:

Post a Comment