Tuesday, October 18, 2011

Kenapa vitamin B-Complex Shaklee berbau ?

Salam Bahagia,


Ada customer bertaya ttg bau B complex SHAKLEE yang kurang menyenangkan. Ya, saya dulu masa pregnant pun rasa vitamin B complex SHAKLEE sgt berbau.

Ok, mengenai vitamin B Complex SHAKLEE yang ada bau. SEBENARNYA, bukannya vitamin tu rosak.


Credit to Mommy Lyna
Seringkali saya diajukan soalan tentang B complex, iaitu tentang baunya yang kurang menyenangkan. Ini sebenarnya masalah global, di mana2 orang bercakap tentang vitamin B complex yang berbau.

Sebenarnya bau pada b complex adalah satu petanda bagus. Ini kerana yang menyebabkan bau kurang menyenangkan ialah kerana B complex tersebut mengandungu Thiamin, salah satu komponen dalam vitamin B. Thiamin memberi bau kepada B complex, termasuklah bau kencing kerana ia larut air dan disingkir melalui kencing.

Vitamin Shaklee memang berbau kerana ia tidak mengandungi sebarang pewarna atau perisa. Tambahan pula ia adalah vitamin yang dihasilkan dari sumber natural. Bila dicampur perisa dan pewarna, hilanglah identitinya sebagai vitamin natural.

Jadi, ambillah Shaklee tanpa ragu2 kerana B complexnya adalah lengkap dan asli. Haruslah anda berhati2 sekiranya vitamin B complex jenis lain yang anda ambil tidak memberi kesan2 seperti rasa haus, dan kencing berwarna kuning serta berbau... Mungkin ia vitamin B yang tidak lengkap?
Info daripada website SHAKLEE
Shaklee B-Complex contains all eight essential B vitamins in a balanced formula. It is made from Brewers and Torula Yeasts, two of the richest natural sources of B vitamins.
Functions of Vitamin B: -
  • Helps to fight stress - anti stress. sebab tu kita rasa lbh happy kalau istiqamah makan b complex yg bagus
  • Assists in nervous stability and improve thought process - stabilkan saraf & memperbaiki proses berfikir. kita akan rasa lbh relax, if masa kurang sihat, makan lbh drps sebiji utk tenangkan saraf. b complex juga utk students tau.
  • Converts food to energy - tukar makanan kepada tenaga. that's why yg consume b comples rasa lbh energetic. ni tindakbalas b complex. so, jgn ambik sebelum makan yea.. hehe.. nanti over lapar laks! :)

Dan lagi, vitamin B Complex SHAKLEE memang the best - murah (120 biji cuma RM43), siap dengan acid folic lagi.

No comments:

Post a Comment