Saturday, April 21, 2012

Vitamin untuk Student - Smart Brain Set

Ramai ibu bapa & guru-guru yang bertanya, apakah supplement terbaik untuk student. Insya Allah entry kali ni saya akan share tentang supplement terbaik untuk student. 
For Brain Development, amalkan pengambilan Omega guard and Lecithin...jgn tekejut tau..lecithin ni bukan sekadar untuk pecah lemak. dan omega ni bukan sekadar untuk kesihatan jantung..ia lebih dari tu..
Omega Guard


Omega Guard-minyak ikan terbaik di dunia-mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA,dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan otak dan fungsi2 otak.






Lecithin
"Sains akademin nasional telah menentukan bahawa kolina adalah penting dalam pemakanan kerana ia meningkatkan kesihatan otak,hati,sistem kardiovaskular dan pembiakan.Kolina adalah suatu komponen neuro-penghantar asetilkoina yg terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.lesitin adalah kompaun semulajadi yg membantu bdn menyerap zat2 larut lemak.Lesitin soya adalah sumber sajian yg utama bagi kolina iaitu suatu bahan yg boleh meningkatkan kesihatan otak hati sistem kardiovaskular,dan sistem pembiakan. untuk info lebih lanjut tentang Lecithin, Klik sini

PENTING UNTUK FUNGSI OTAK
 Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb
• Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecitin
• Lecitin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

Menarikkan fakta ini?



B Complex
Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu pelajar berfikiran positif sentiasa(mood baik..)...so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya menumpuan akan lebih baik. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantikberseri dan tidak kusam.


Vita C

Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi. Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik.


Jika berminat, boleh sms / whatsup 013-7141954 shara

Salam Hormat,
-shara-

No comments:

Post a Comment