Monday, October 31, 2011

PENGALAMAN IBU DARI BRUNEI TENTANG SET B(BREASTFEEDING SET)

Salam Sejahtera,

credit laila
Saya nak share testimoni seorang pengguna Shaklee Breastfeeding Set (SET B) dari Brunei. Berikut ada msg dari beliau :

Salam Laila, sorry for the late reply, been bz lately... alhamdulillah sihat shaja & lebih sihat lgi dgn set b, bukan saja air susu bertambah tapi baby ku pun terlebih 'chubby', hehe...bby cepat kenyang jua.. my skin pun getting fairer... dulu, ada masa nya air susu kurang ikut mood lah, kalau kerja bnyk & stress...tapi syukur, after consuming set b, alwez happy2 ja... so, memang ku nak teruskan pengambilan vitamins2 shaklee cuz it is the best supplements....tq..
~~Puan Atiqah, Mommy of Adam 11 months~~

Untuk pengetahuan blog reader, Puan Atiqah mulanya mencuba  Set B. Mula-mula beliau ada menyatakan yang anaknya minum sedikit selepas beliau consume Shaklee supplement, risau benar beliau takut anaknya turun berat badan. Tapi saya nyatakan disini, pengambilan supplement akan membuatkan susu ibu bertambah pekat, so anak akan cepat kenyang.


Mengapa Lecithin?
· Lecithin can help improve brain power.
· Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids)
· Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL)
· Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. actually untuk ibu2 yang nak mengawal berat bdn sambil tetap menjaga pengeluaran susu ibu (ibu menyusu tidak boleh sembarangan mengambil product2 pelangsingan!).


Mengapa pula Zinc?
supplement Zinc penting dan banyak membantu pertumbuhan rambut serta menguatkan kutikel rambut. Sebiji vitalea Shaklee mengandungi 7.5mg zinc....tapi tak cukup untuk membekalkan keperluan zinc yang diperlukan badan si ibu(hamil/menyusu).. Tahukah anda perempuan yang hamil dan menyusu memerlukan 11-12 mg zinc dalam diet seharian mereka..jadi pengambilan tambahan zinc terutama dlm pantang sangat membantu mempercepatkan proses baik luka dan mengelakkan masalah rambut gugur.

Alhamdulillah, gembira saya mendengar perkembangan yg diharap2 oleh customer. Moga segalanya akan menjadi lebih baik. Walaupun tidak pernah bersua muka dgn Puan Atiqah (sebab selalu deal dgn hubbynya yg datang ke Miri), saya harapkan satu hari nanti kita dpt bertemu. Moga Puan Atiqah Berjaya menyusui Adam hingga umur 2 tahun! Terima Kasih kerana sudi berkongsi pengalaman dgn Breastfeeding Mommies di luar sana.
Ini adalah pengalaman ibu yang telah menggunakan set B. sangat berpuas hati. 

Semua berhak mendapat kehidupan yang sihat. jika anda pilih sihat , sila hubungi saya untuk konsultasi percuma 013-7141954 (shara)


~salam hormat~
 shara

call / sms / whatsup 0137141954

No comments:

Post a Comment