Wednesday, October 19, 2011

Nak Kurangkan Berat Badan?........

Bila saya bercerita dengan kawan2 tentang supplement SHAKLEE, ada yg bertanya:

“SHAKLEE takde produk utk kuruskan badan?”

“ I want to shed my fat ni…..Lepas puasa hari tu, rasa mcm makin tembam je ni…SHAKLEE ada weight Management program tak?”

“Hai, susah hatilah….lepas bersalin hari tu, berat saya tak turun2….hubby dah jeling2 ni.


ha....ini dia jawapannya....

SHAKLEE Healthy Weight Program atau Cinch Inch Loss Plan.

Oleh kerana kawan-kawan saya ni rata-rata terdiri daripada ibu yang menyusukan anak, maka saya akan bahagikan kepada
DUA bahagian.

1. breastfeed mommies yang nak diet

2. non-breastfeed mommies yang nak diet


kepada yang masih breastfeed, tak perlu diet beriya masa 6 bulan pertama tu. in fact, menyusukan anak sepatutnya membuatkan kita lebih slim secara semulajadinya. tapi yelah.. badan orang tak sama. ada orang rendah kadar metabolisme, memang payah nak turun. so, apa kita kena buat?


1. Istiqamah dalam mengamalkan suplemen untuk tambah susu (SET B). logiknya, SET B sebenarnya boleh membantu menurunkan berat badan. Vitamin B yang menukarkan makanan (gula | glukos) kepada tenaga, dan alfalfa yang sgt bagus utk sistem penghadaman.

2. mengambil ESP | MealShake- ini adalah protein. protein soya ni sifatnya memberi rasa kenyang, membentuk muscle, merendahkan kandungan kolestrol, di samping membantu menurunkan berat badan.

3. pengambilan fiber dan lecithin. fiber ni membangtu kita lebih mudah lawas dan elakkan sembelit. so, usus kita ni automatik 'dicuci' daripada toksin-toksin. juga, fiber penting untuk maintain normal blood sugar level (sbb tu penghidap diabetes kita syorkan ambik fiber SHAKLEE ni). manakala lecithin pula fungsinya untuk melarutkan lemak dan kolestrol dalam makanan, so takdelah badan kita serap benda-benda tu ; dan juga merendahkan kolestrol dalam darah.

dan, pengambilan makanan-makanan tambahan di atas juga menyumbang kepada kualiti susu badan kawan-kawan juga ye.

then, kepada kawan-kawan yang
tidak breastfeed pula, bolehlah mengambil suplemen seperti berikut:


· CINCH Shake (ada 3 perisa Vanilla | Chocolate | Cafe-Latte) -yang ni memang fungsi dia membakar kalori, di samping memberi rasa kenyang, dan dalam masa yang sama memelihara otot tubuh. act as meal replacement. Boleh bancuh bersama fibre. Ianya mengandungi Luicine dimana berfungsi membakar lemak anda tetapi dalam masa yg sama mengekalkan otot

anda!


· CINCH Tea Mix Energy - yang ini pula bertindak sebagai 'quick energy boost' dan bagi kita lebih alert. kiranya if kawan-kawan tengah kerja tu rasa letih or lapar, this is a good alternatif snack.


· Fiber

Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit. Ada byk lagi manfaat fiber ni, akan saya tuliskan pada entry akan datang.

· Lecithin (seperti diatas).


Kebaikan program ini :-

  • Badan yang lebih langsing dan rapi
  • Nampak lebih anggun
  • Rasa unggul
  • Rasa lebih bertenaga
  • Meningkatkan keyakinan diri
  • Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh

okeh! saya stop sini dulu. nanti kita continue dengan cara pengambilan suplemen2 di atas dan juga testimonials.

Berminat? Nak tahu lebih lanjut? Sila email saya sharazie79@gmail.com atau sms 013-7141954 (shara)

No comments:

Post a Comment